corsasport.co.uk
 

Corsa Sport » Message Board » General Chat » Astra GT28R


New Topic

New Poll
  <<  1    2  >> Subscribe | Add to Favourites

You are not logged in and may not post or reply to messages. Please log in or create a new account or mail us about fixing an existing one - register@corsasport.co.uk

There are also many more features available when you are logged in such as private messages, buddy list, location services, post search and more.


Author Astra GT28R
gez bay
Member

Registered: 14th Feb 08
Location: South Wales drives: Vxr
User status: Offline
   6th Oct 11 at 18:36   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Hi there,

Been meaning to put a thread up on here showing the progress of my friends Astra SRi Turbo.
Bought 3 years ago completley standard with just 14k on the clock

Anyway, over the 3 years alot of money has been spent on it, turning it into something a little special.

Engine:

.Astra VXR Injectors
.Astra VXR AFM
.Pipercross Dry cone filter in custom made airbox
.TX-Autosport tubular manifold kit but with custom intake pipe
.Owens Devolopment gt2860rs Turbo
.3'' piper exhaust turbo back
.walbro fuel pump
.Custom 2.5'' top hat an boost pipes
.JDM intercooler
.Baileys dump valve
.Courtney Sport Fast Road Clutch
AVS-Performance Custom Map


Made 325BHP/335 lbst @ 18psi









And the nice subtle touches to the car:

Astra VXR interior


Corsa VXR Steering Wheel:


Engine is still on standard internals at the moment, currently rebuilding a completley forged engine, inlet cam, few other upgrades and a ATB Diff will be on order. Hoping to see 360+ ready for PV next year, up the strip

Comments Welcome




[Edited on 06-10-2011 by gez bay]
big eck
Member

Registered: 20th Apr 03
Location: Tullibody. Drives - Audi B8 S4 & Fiesta Zetec-S
User status: Offline
6th Oct 11 at 18:46   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Bet that goes well, still on the standard gearbox
gez bay
Member

Registered: 14th Feb 08
Location: South Wales drives: Vxr
User status: Offline
6th Oct 11 at 18:49   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

yup! seems to be holding up well. no crunches or grinds
big eck
Member

Registered: 20th Apr 03
Location: Tullibody. Drives - Audi B8 S4 & Fiesta Zetec-S
User status: Offline
6th Oct 11 at 20:23   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

He's not using it right then lol. I'm suprised it's not making more power than that tho. Mind was only 25bhp less but made more torque.
Pete_vxl
Member

Registered: 24th Nov 06
Location: Lochgelly, Fife
User status: Offline
6th Oct 11 at 20:33   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

No lsd?
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
6th Oct 11 at 20:48   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Everycar diff an depends how your car is mapped for the figures u get an I seem driving it ok cos it ain't broke lol an by the way I own the car!! Am no LSD yet goin in with forged engine wen they done
BarnshaW
Member

Registered: 25th Oct 06
User status: Offline
6th Oct 11 at 20:48   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

so what do these go to on the standard internals then?
big eck
Member

Registered: 20th Apr 03
Location: Tullibody. Drives - Audi B8 S4 & Fiesta Zetec-S
User status: Offline
6th Oct 11 at 20:57   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

You have to admit the M32 ain't known for it's reliability no matter how you use it lol. It's a good spec you have tho, I just thought you'd be making higher figs.
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
6th Oct 11 at 21:18   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Sombody on Astra owners is 350bhp I think but wouldn't go that far. I can alot more if I wanted to but don't want to push it to far. The turbo can handle 370bhp that's why I'm building a forged engine to turn it rite up maybe get a bigger turbo but want it to be drivable aswel so probs stay around 360-70. It's really good fun to drive now lol
gez bay
Member

Registered: 14th Feb 08
Location: South Wales drives: Vxr
User status: Offline
6th Oct 11 at 21:26   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

quote:
Originally posted by big eck
You have to admit the M32 ain't known for it's reliability no matter how you use it lol. It's a good spec you have tho, I just thought you'd be making higher figs.


It's not the m32 off an astra vxr,
It's still the standard f28 5 speed.
IMO shows how reliable these cars are.
gazza808
Member

Registered: 30th Jun 08
Location: Peterborough
User status: Offline
6th Oct 11 at 21:44   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

F23 gearbox on these.

Forged lump? I've seen standard z20let pistons in a 500bhp engine no hassles, I would be worried about the rods though.
Mieran
Member

Registered: 28th Jan 08
Location: Newcastle upon Tyne
User status: Offline
6th Oct 11 at 21:54   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

F23 is a strong box imo, they can handle 325bhp easily

If I wanted 6 speed I would go F28 and convert it to hydraulic, wouldn't waste time on a M32
gez bay
Member

Registered: 14th Feb 08
Location: South Wales drives: Vxr
User status: Offline
6th Oct 11 at 22:04   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

I've heard of 400 on standard internals, but i think 500 is a bit optimistic
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
6th Oct 11 at 22:13   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

If the engine apart might aswel change pistons aswel tho IMO an wouldn't go any more than wot I'm runnin on standard parts tbh an f23 box are really good people use them wiv big bhp
IvIarkgraham
Premium Member

Avatar

Registered: 27th Mar 04
Location: Ellesmere Port, Cheshire
User status: Offline
7th Oct 11 at 00:09   View Garage View User's Profile U2U Member Reply With Quote

How much work went into getting the steering wheel on? Or is it straight swap?
AK
Member

Registered: 5th Jul 00
Location: Aberdeen City
User status: Offline
7th Oct 11 at 04:18   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

18psi is around 1.2 bar yeah?

Thats pretty good power for that turbo if its the one I think it is.... known as the 'disco potato'?

We have twin GT2860R-5's (i think the RS is the -10... one size bigger?!) good for about 400bhp a turbo.

We run about 700bhp at 1.8bar - roughly half that to get what were making from a single unit = 350 at 1.8bar or 26psi

so you are doing quite well
AlunJ
Member

Registered: 3rd Apr 07
Location: Newport
User status: Offline
7th Oct 11 at 04:42   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Looking good now gez, not seen that thing speeding past me in a while!
VXR seats and steering wheel is a nice touch.
gez bay
Member

Registered: 14th Feb 08
Location: South Wales drives: Vxr
User status: Offline
7th Oct 11 at 07:10   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

It's alex's car mind Al
Eck
Premium Member

Avatar

Registered: 17th Apr 06
Location: Lundin Links, Fife
User status: Offline
7th Oct 11 at 07:17   View Garage View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Bet that's pretty damn fun
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
7th Oct 11 at 10:27   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Ye about 1.2bar an aka disco potato ye. An is real good fun to drive . An as for Vxr steering wheel same spline an Astra so pretty strait forward jus fidle to do an airbag plugs are pain
Eck
Premium Member

Avatar

Registered: 17th Apr 06
Location: Lundin Links, Fife
User status: Offline
7th Oct 11 at 10:35   View Garage View User's Profile U2U Member Reply With Quote

What's it like handling wise? A lot of people on here complain about the GSi being lifeless!
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
7th Oct 11 at 10:45   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Think it's good I got coilovers on it an gettin rear anti rollbar soon an there sposed to make a big difference but I had jus spring on a while ago an was massive difference wen I put coilovers on
big eck
Member

Registered: 20th Apr 03
Location: Tullibody. Drives - Audi B8 S4 & Fiesta Zetec-S
User status: Offline
7th Oct 11 at 19:20   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

You know what, i've jusy noticed this is a GSi

I thought it was a VXR. Need to look at the pics in more detail first.
sri boy
Member

Registered: 31st Aug 09
Location: glasgow springboig
User status: Offline
7th Oct 11 at 21:51   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Good power out standard internals have u deleted balance shaft or that yet
Bullboy-Gsi
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: south wales: drives:astra sri turbo
User status: Offline
7th Oct 11 at 22:18   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Ye it's mk4 Sri turbo lol. An no still have balancer shaft to lik will delete it on other build

  <<  1    2  >>
New Topic

New Poll

Corsa Sport » Message Board » General Chat » Astra GT28R 22 database queries in 0.0141370 seconds