corsasport.co.uk
 

Corsa Sport » Message Board » General Chat » Projects and Builds » my new corsa B redtop


New Topic

New Poll
  <<  1    2  >> Subscribe | Add to Favourites

You are not logged in and may not post or reply to messages. Please log in or create a new account or mail us about fixing an existing one - register@corsasport.co.uk

There are also many more features available when you are logged in such as private messages, buddy list, location services, post search and more.


Author my new corsa B redtop
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
   1st Feb 11 at 14:46   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

ok soo here she is
im sure you all recognise her as ryan docherty's old corsa as i sold him my old corsa c as needed to downgrade in age due to needing cash to move out but in speed this defoo aint no downgrade lol love it!!!
no pics of own at this point soz but have takensum of ryans old build thread for now once ive finished moving ill give her a valet and put sum pics up of my own.

my plans are to give her a tidy up firstly putting things right before adding stuff lol

- cool running thermostat with coolant flush and water wetter in new coolant and to put fan back to normal as running on constant anyone know how this is dun???
-new boot lock &key
- new drivers door as looks rusty and been broken in to.
-dents to be removed
- new exhaust system but dunno what yet as duno watcan use ?? help??
- oil change
- few other niggly bits

then start with mods and am looking at either cams or carbs lol
and nice set of euro style wheels as into that scene as you cn tell with ryan new corsa c

anyways nuff chat here pics




David B
Member

Registered: 9th Jun 10
Location: cambridge
User status: Offline
1st Feb 11 at 14:50   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

wow very nice
SeanXE
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: Luton
User status: Offline
1st Feb 11 at 14:54   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

That's real nice mate, love the back end with no exhaust showing looks clean, just don't like the chequers at all!
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
1st Feb 11 at 14:57   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

cheers guys urm well i still unsure of chequers to bud i think ill get used to em but the missus hates them witha passion so migt just get replacements .
SeanXE
Member

Registered: 17th Jan 09
Location: Luton
User status: Offline
1st Feb 11 at 15:03   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Go for standard or better than that haha
DansCorsaSXi
Organiser: Yorkshire
Premium Member


Avatar

Registered: 13th Jan 10
Location: Chesterfield/Sheffield
User status: Offline
1st Feb 11 at 17:52   View Garage View User's Profile U2U Member Reply With Quote

I've always like this,keep us updated mate


Star silver C20XE SXi Project thread

Smoke Grey Corsa GSi Project thread
JordanR
Member

Registered: 20th Oct 09
Location: Burnham-On-Sea, Somerset
User status: Offline
1st Feb 11 at 19:00   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Tidy! If I ever see you in Bristol I will be sure to flash you!
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
1st Feb 11 at 22:13   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

the cheques are like marmite int they a love them cant wait to the car grow even more loved it
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
2nd Feb 11 at 12:25   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

right cool running thermostst and coolant orderedand basically got full exhaust system too as old one standard and baffles have gone all rattly lol so shud be update once it all arrived n fitted but gunna be tight for time as movin out friday
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
2nd Feb 11 at 12:26   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

also anyone know how to make the fun run and cut in wen it suppose to and stop running on constant cheers
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
2nd Feb 11 at 12:26   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

*fan
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
2nd Feb 11 at 18:30   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Wire it back uP to the fan switch on botton offside of radiator ive bypassed that
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
3rd Feb 11 at 02:21   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

right-yu-are cheers bud
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
13th Feb 11 at 16:29   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

not much to update lol
had two new toyo t1r's fitted to front and what a difference its made really am surprised tbh !! other than that she all good just guzzling fuel due to my heavy right foot so think i need to calm down lol

[Edited on 10-03-2011 by ChEzNy_91]
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
10th Mar 11 at 14:28   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

on the look out for new manifold atm and gunna get custom exhaust made up too before tax runs out as when it does im takin it off the road for few weeks to tidy her up

she needs
-sill needs patch for MOT
-washer fluid system needs fixing dunno if bottle or pipes leaking lol.... NEW PUMP PURCHASED
- exhaust to be fitted
-re-paint slabs
2 more toyo tyres on back..... PURCHASING OF A MATE NEXT WEEK
- maybe coilovers as want it to ride better as so bumpy ......PURCHASED FK STREETS
- fix CV joints and ball joint..... PURCHASED
-sort cooling system with full flush fit my 80 degree thermostat and take fan off constant... PARTS ON WAY
- also do service..... PARTS ON WAY
and sort bodywork a bit (new drivers door,few little dents taken out etc.)
-

not too much then but hey ho want it to look mint!

valeting her tomoz as day off and will get sum long time waiting pics up

[Edited on 16-03-2011 by ChEzNy_91]

[Edited on 16-03-2011 by ChEzNy_91]
ChEzNy_91
Member

Registered: 20th Jan 11
Location: yate,bristol
User status: Offline
15th Mar 11 at 02:57   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

hmm small issue kinda lost my only key for corsa today not good , dunno what to do really any ideas?
dunno if its got transponder etc. as was 1.0 but now xe but dunno if that means new transponder or if was taken out or whatever dont really know just really sucks !!!!
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
2nd Aug 11 at 08:31   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Any updates on this chezny
makincorsac
Member

Registered: 13th Jul 11
Location: (͡_ ͡┌П┐
User status: Offline
3rd Aug 11 at 10:28   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

car looks sweet and i love that rocker and cambelt cover but am not sure about the chequered flag interior
Jed D
Member

Registered: 15th Mar 11
Location: Durham
User status: Offline
4th Aug 11 at 21:12   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

looks good. i wired my fan to a switch, just got another rear fog switch and put it were gsi's have front fog switchs if you get me?
what steering wheel is that?
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
3rd Apr 12 at 13:28   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Miss this soooo much
jameswalshe1990
Member

Registered: 7th May 09
Location: dunstable
User status: Offline
3rd Apr 12 at 14:27   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

It's on eBay for sale
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
4th Apr 12 at 09:47   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Cnt find itttt!!!!
GB123
Premium Member

Registered: 21st Nov 11
Location: Gillingham, Kent
User status: Offline
4th Apr 12 at 10:00   View Garage View User's Profile U2U Member Reply With Quote

quote:
Originally posted by ryan docherty
Cnt find itttt!!!!


http://www.ebay.co.uk/itm/corsa-redtop-/160776897223?pt=Automobiles_UK&hash=item256f0cc2c7#ht_500wt_1202
BeetleGav
Member

Registered: 27th Jun 10
Location: lancashire, nelson
User status: Offline
4th Apr 12 at 10:06   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

:O get it bought!
ryan docherty
Member

Registered: 27th Aug 09
Location: glasgow (coatbridge) or little ireland
User status: Offline
4th Apr 12 at 18:32   View User's Profile U2U Member Reply With Quote

Chokin to buy it back lads

  <<  1    2  >>
New Topic

New Poll

Corsa Sport » Message Board » General Chat » Projects and Builds » my new corsa B redtop 24 database queries in 0.0151279 seconds